optima

Płace i Kadry

Obsługa działu kadr i płac (HR) wymaga ciągłego śledzenia zmieniających się przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Dzięki regularnym aktualizacjom uwzględniającym wszelkie te zmiany, moduł Kadry i Płace zapewnia błyskawiczną reakcję na zmieniające się wymogi prawne, np. poprzez wsparcie zmian w wynagrodzeniach i ulgach w efekcie przepisów "Polskiego Ładu".

Kadry i płace w Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima to program kadrowo płacowy z kilkudziesięcioma ważnymi funkcjonalnościami.

Program umożliwia sprawniejszą obsługę kadrowo-płacową każdej firmy. Dzięki starannie zaprojektowanym funkcjonalnościom, praca jest zautomatyzowana, przez co minimalizowane jest niebezpieczeństwo pojawienia się błędu podczas wykonywania operacji. Moduł jest zintegrowany z programem Płatnik, co umożliwia prowadzenie rozliczeń z ZUS.

Z kolei integracja z systemem e-Deklaracje pozwala automatycznie wysyłać deklaracje podatkowe do US.

  • Rozliczanie pracowników

    Ewidencja i rozliczanie pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę z uwzględnieniem nadgodzin i nieobecności pracowniczych. Rozliczanie umów cywilnoprawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami.

  • Deklaracje ZUS

    Tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami

  • Deklaracje PIT

    Naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje

  • Obsługa PPK

    Możliwość ewidencji danych dotyczących uczestnictwa pracownika w programie, naliczania składek Pracowniczych Planów Kapitałowych oraz generowania płatności dla instytucji finansowej

  • Różne formy zatrudnienia

    Możliwość obsługi kadrowo-płacowej dla pracowników wieloetatowych. Rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą oraz dla pracowników tymczasowych (moduł Płace i Kadry Plus)

  • e-Teczki pracownicze

    Pełna elektroniczna dokumentacja pracownicza dostępna w programie, służy do przechowywania wszytkich dokumentów kadrowych związanych z pracownikiem umożliwiając szybki i łatwy dostęp do danych pracownika.

  • Operacje seryjne

    Wykonywanie operacji dla wielu pracowników jednocześnie, m.in.: naliczanie limitów nieobecności, zmiana wartości wybranych pól w formularzu kadrowym, dodawanie nieobecności, wstawianie dni w planie/czasie pracy, seryjna wypłata dodatku (moduł Płace i Kadry Plus)

  • Inne obszary kadr i płac

    Możliwość generowania własnych składników wypłat w oparciu o różne algorytmy naliczania, tworzenie własnych nieobecności wraz z limitami, sporządzanie wydruków pomocniczych do raportów GUS

Moduł Płace i Kadry w Comarch ERP Optima umożliwia:

   Wypłaty i wynagrodzenia
  • rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków (zobacz film) i akordów
  • automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych
  • tworzenie korekt, zarówno dla pracowników jak i dla właścicieli, do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci (zobacz biuletyn)
  • przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania
  • naliczenie składki na Fundusz Emerytur Pomostowych - proporcjonalnie do liczby dni kalendarzowych, w których pracownik wykonywał pracę w warunkach szczególnych lub o szczególnym charakterze
   Kadry
  • prowadzenie akt pracowniczych – funkcjonalność elektronicznej teczki pracownika, e-teczki (zobacz film)
  • import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności
  • zaewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia, w firmie i poza nią (zobacz film)
  • tworzenie struktury podległościowej, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz w aplikacji Comarch ERP HRM
  • import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA)
  • kontrolę unikalności numeru PESEL pracowników
  • import elektronicznych zwolnień lekarskich
  • import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych oraz informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, nieobecnościach
  • archiwizację wybranych formularzy kadrowych
   Czas pracy i nieobecności
  • kontrolę limitu urlopu wypoczynkowego dla osób podejmujących pierwszą pracę tak, aby należny za dany miesiąc urlop można było wykorzystać dopiero po upływie miesiąca pracy
  • kontrolę limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w obrębie danego okresu zasiłkowego
  • generowanie wydruku Zaświadczenia płatnika składek Z–3 z automatycznym ustalaniem okresu dla składników miesięcznych i okresowych
  • rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop
  • kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy, pracownika młodocianego oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej)
  • kontrolę limitu 14/30/60 dni w roku dla zasiłku opiekuńczego (zobacz film)
  • wybór metody odnotowywania czasu pracy pracowników (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc)
  • sprawne definiowanie indywidualnych planów pracy oraz rejestrowanie czasu pracy, ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych
  • zablokowanie edycji czasu pracy oraz planu pracy przez Użytkownika w sytuacji, gdy pracownik posiada w danym okresie rozliczoną wypłatę etatową
   Deklaracje
  • naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy
  • wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje (zobacz film)
  • sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0
  • odnotowanie indywidualnego rachunku składkowego przedzielonego płatnikowi przez ZUS
  • tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych (zobacz film) oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami
  • wygenerowanie deklaracji RUD zarówno w formie pliku xml i wczytania go do PUE jak i w postaci wydruku (pojedynczego dla wskazanego pracownika lub seryjnego dla zaznaczonych pracowników (zobacz film)
   Umowy cywilnoprawne
  • rozliczanie umów cywilnoprawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami, z uwzględnieniem kontroli minimalnego wynagrodzenia obowiązującego dla zleceniobiorców
  • rozliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych, z wykorzystaniem wydruku ewidencji czasu pracy dla zleceniobiorców,
  • powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, co umożliwia ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac,

Moduł Płace i Kadry Plus posiada dodatkowe funkcje:

   Wypłaty
  • opcja powiązania listy płac z wybranym wydziałem
  • ewidencja i kontrola wysokości potrąceń (w tym komorniczych i alimentacyjnych)
  • rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą
  • rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych (zobacz film)
  • automatyczne, okresowe naliczanie składników wynagrodzenia
  • możliwość definiowania dodatków według indywidualnych wzorów klientów i łączenia ich w grupy,
  • generowanie opisu analitycznego dla poszczególnych składników wypłaty
   Czas pracy i nieobecności
  • możliwość odnotowania w kalendarzu obecności pracownika dowolnej liczby wejść/wyjść w różnych strefach czasu pracy w ciągu dnia,
  • rozliczanie nadgodzin w okresie rozliczeniowym dłuższym niż 1 miesiąc, w tym rozdzielenie nadgodzin dobowych i średniotygodniowych oraz ewidencjonowanie odbioru czasu wolnego za nadgodziny,
  • możliwość importu informacji o czasie przepracowanym rejestrowanych za pomocą czytników RCP
   Kadry
  • wykonywanie operacji dla wielu pracowników jednocześnie, m.in.: naliczanie limitów nieobecności, zmiana wartości wybranych pól w formularzu kadrowym, dodawanie nieobecności, wstawianie dni w planie/czasie pracy, seryjna wypłata dodatku (film)
  • obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych: przynależność do PKZP, rejestracja składek (wkładów), przydzielanie zapomóg, udzielanie pożyczek z tworzeniem harmonogramów spłat, raportowanie, udzielanie pracownikowi pożyczek uzupełniających
  • możliwość obsługi kadrowo-płacowej dla pracowników wieloetatowych (zobacz film)
  • atrybuty - czyli cechy, za pomocą których można opisywać pracowników, wprowadzając dowolną liczbę dodatkowych informacji
  • struktura organizacyjna, która pozwala przypisać pracowników do poszczególnych wydziałów

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń do nas

Adres biura

  • ENOLOGY SP. z o.o.
  • Ul Armii Krajowej 4a/142
  • 35-307 Rzeszów

Dane dodatkowe

  • NIP 813 368 90 22
  • REGON: 181082517
  • KRS 0000501162

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń lub napisz do nas

Jeśli poszukujesz partnera do wdrożenia systemu ERP lub potrzebujesz kompleksowej obsługi IT dla swojej firmy, skontaktuj się z nami już dziś! Jesteśmy gotowi wesprzeć Cię w osiągnięciu Twoich celów biznesowych.